האם מותר לבצע הדברה בחדר ממ"ד?

תוכן עניינים

כמו בחדרים אחרים בבית ובמקלט בבניין מגורים, גם בממדים אפשר לבצע הדברה מקצועית. וכשמדברים על חברות הדברה מקצועיות, חשוב לדבר גם על הדברה ביתית שעלולה להיות מסוכנת, שיטות הדברה ירוקה ועוד. אם אתם צריכים לבצע הדברת ממ"ד, השורות הבאות עמוסות בידע מועיל עבורכם.

בואו נדבר לרגע על מדבירים מוסמכים, מי הם בעצם ולמה הם צריכים להיות מורשים? בין אם מדברים על הדברה בהוד השרון או בכל עיר בארץ, המדביר חייב להציג לכם תעודת הסמכה. מדוע? מכיוון שהוא מתעסק עם פיזור רעלים, מה שעלול להיות מסוכן לבני אדם, לבעלי חיים וחיות מחמד, לתינוקות וכו'. וכשצריך לפזר רעלים, המדביר חייב להיות מוסמך ומורשה מטעם משרד העבודה של ישראל. ולאחר שהבנו את זה, בואו נבין מדוע חובה לבקש להתרשם מתעודת הסמכת המדביר.

מדוע חובה לבקש להתרשם מתעודת הסמכה של מדביר?

זה לא משנה אם אתם צריכים הדברה בהוד השרון או בת"א, בצפון או בדרום – תמיד תבקשו להתרשם מהסמכת המדביר. שימו לב, החוק מחייב אתכם בכך. בפועל, אם חלילה יקרה אסון בעקבות הדברה לא מורשית, החוק ייראה בכם אשמים לא פחות מאשר מי שפיזר את הרעל.

המדינה פועלת באופן הזה, בכדי לנסות לצמצם את המקרים שבהם אנשים מחליטים לעבוד בתור מדבירים ללא הסמכה מקצועית. בין אם ההדברה מתבצעת בממ"ד או בכל חדר אחר בבית, הרשו למדביר לפעול רק לאחר הצגת תעודת ההסמכה שלו. כעת בואו נדבר על שיטות הדברה בממ"ד.

שיטות הדברה בממ"ד

השיטות הנפוצות מתמקדות בפיזור רעלים בממ"ד, מה שמוביל להכחדה מוחלטת של המזיקים ברוב המקרים. אך חשוב לקחת בחשבון, שבכל עיר בארץ יש מזיקים מעט שונים. אמנם ישנם מזיקים שנפוצים בכל הערים בארץ, אבל בערים מסוימות חברת ההדברה תתמודד עם מזיקים פחות נפוצים ברמה הארצית.

אם למשל אתם צריכים הדברה בהוד השרון ובבנייני מגורים גבוהים, רוב הסיכויים שלא תצטרכו הרחקת לטאות או לכידת נחשים. רוב הסיכויים הם שאתם מתמודדים עם תיקנים, נמלים, אולי זבובים ויתושים. ובמקרים מסוימים, אפילו קנים של צרעות שמקננות בתוך חלונות של ממ"ד. 

הדברה בממ"ד באמצעות קוביות רעל

אם אתם מעדיפים שלא לרסס את הממ"ד בחומרי הדברה, יש לכם את האפשרות הדברה באמצעות קוביות רעל. הקוביות האלו מפוזרות בשלל מיקומים שנחשבים מיקומים אסטרטגיים. הכוונה היא למיקומים שמוגדרים בתור אהובים במיוחד על ידי מזיקים.

בין אם תסתייעו בשירות הדברה בהוד השרון או בכל עיר אחרת בארץ, החברה תדאג לפזר את הקוביות מתחת למכשירי חשמל, מאחורי מיטות, מתחת למקרר ועוד. באופן הזה, ברגע שהמזיקים ינגסו ברעל, הם יידבקו בנגיף וגם ידביקו את שאר המזיקים בקולוניה שלהם. וטיפ אחרון מאיתנו, תמיד יהיה כדאי לערוך השוואת מחירים בין חברות הדברה בהוד השרון ובמרכז הארץ. אתם עשויים להיות מופתעים מההבדלים במחירים בין חברה לחברה. ובין אם תצטרכו הדברה בהוד השרון או הדברה בחלק אחר בארץ, כל חברה עשויה להשתמש בחומרי הדברה מעט שנים. אם כך, ההמלצה היא לברר באילו חומרי הדברה המדבירים עומדים להשתמש. ותמיד חשוב גם לבדוק, מה משך זמן האוורור שהממ"ד יצריך לאחר ההדברה.

למידע נוסף צרו איתנו קשר

או התקשרו