תוכן עניינים

בדף הבא, ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד בחצר. נענה על שאלות כמו: מה עדיף, מיגונית ניידת או בניית ממ"ד? אילו אופציות קיימות עבור מי שמעוניינים לבנות או להתקין ממ"ד בחצרות פרטיות? כמה עולה בניית הממ"ד? ושאלות נוספות – קראו כאן. 

מה עדיף, מיגונית ניידת או בניית ממ"ד?

שתי האפשרויות, מיגונית ניידת או בניית ממ"ד בחצר, מציעות הגנה מסוימת בעת אירוע חירום, אך לכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות משלה. בתור התחלה, מיגונית ניידת היא אופציה מהירה יותר להתקנה, אך היא אינה כלולה באישור פקע"ר. במילים אחרות, מיגונית בד"כ פחות חזקה ובטוחה מממ"ד בנוי. חשוב לזכור כי מיגונית אינה מחוברת לבית בצורה קבועה. במקרה של פגיעה ישירה, היא עלולה להיפגע או להתרסק, בעוד שממ"ד בנוי יספוג את הפגיעה וישמור על המבנה שלו. לכן, התשובה היא אחת וחופפת לאישור פקע"ר – תמיד יהיה עדיף לבנות ממ"ד תקני. 

האופציות העומדות מולכם בעת הוספת ממד חוץ

אילו אופציות קיימות עבור מי שמעוניינים לבנות או להתקין ממ"ד בחצרות פרטיות? ובכן, קיימות 3 אופציות עיקריות לבניית או להתקנת ממ"ד בחצרות פרטיות:

  1. רכישת ממ"ד נייד: בדומה למיגונית, ממד נייד משונע לביתכם באמצעות מנוף ומוצב במיקום אסטרטגי ככל הניתן מבחינה בטיחותית. 
  2. שיפור מיגון: שיפור המיגון בבית הוא תהליך של הפיכת חדר מסוים לממ"ד, מה שאומר שתהליך זה כולל בנייה וחיזוק באמצעות קונסטרוקציות פלדה מיוחדות, עיבוי הקירות, התקנת מערכות סינון אוויר ועוד. 
  3. בניית ממ"ד: בניית ממד בחצר היא אופציה שניתן לחלקה ל-2 אפשרויות: חיבור ממד נייד לבית או בניית ממד מ-0. כאשר בונים ממד מאפס, העלויות בד"כ יהיו הגבוהות ביותר (כ-110,000 – 150,000 ₪ בממוצע). 

בין אם תבחרו באופציה הזאת או האחרת לעיל, זכרו כי בניית ממ"ד בחצר היא השקעה חשובה בביטחון שלכם ושל בני המשפחה. אם אתם צריכים מידע נוסף, קבלו כעת ייעוץ ללא התחייבות לבניית המרחב המוגן שלכם. (הנעה לפעולה, עדכן אותי אם זה לא מה שהתכוונת). 

מדוע בניית ממדים בחצרות יקרה יותר מבנייה בדירה? 

עלות בניית ממ"ד בחצר תלויה במספר גורמים, כמו למשל גודל הממ"ד אשר אמור לעמוד על 9 מ"ר ומעלה. באופן טבעי, ממד גדול יותר יהיה יותר יקר. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את מיקום הממ"ד, מכיוון שממ"ד אשר נבנה בחצר פרטית יהיה יקר יותר לבנייה מאשר מממ"ד שנבנה בתוך הבית. זאת, מכיוון שהמיקום האידיאלי לבניית ממד הוא בתוך הבית ובין קירות פנימיים. כאשר הממד נבנה בחצר, למעשה הוא חשוף לאיומי טילים מבלי שקירות פנימיים של בית יגנו עליו. לכן, ממדים בחצרות צריכים להיות מחוזקים ובעלי קירות עבים יותר מאשר ממדים בתוך דירות. 

כמה עולה בניית הממד בחצר?

עלויות בניית הממד משתנות במידה מסוימת בין הקבלנים השונים בשוק. באופן כללי, עלות ממוצעת של בניית ממ"ד בנוי בחצר פרטית היא כ-150,000 ₪, אם כי העלויות יכולות להשתנות צפונה (לעלות) ככל שיש צורך בחיבור של תשתיות, מערכת סינון אוויר ועוד. ניתן לנסות להוזיל את העלויות האלו באמצעות השוואת מחירים בין קבלנים, אבל חשוב לוודא שאתם לא מוזילים עלויות על חשבון איכות העבודה. בסופו של יום, מדובר בלא פחות מאשר הבטיחות והחיים שלכם. לכן, מומלץ לבחור קבלן מקצועי, גם אם זה אומר להוציא עוד כמה שקלים מהכיס לטובת הפרויקט. 

לסיכום, כיצד למצוא את הקבלן הנכון?

כדי למצוא את הקבלן הנכון לבניית הממד, קודם כל חשוב להגדיר את הצרכים שלכם. למשל, נסו לחשוב מהו גודל הממ"ד שאתם מעוניינים בו, האם יש לכם דרישות מיוחדות לגבי החומרים או העיצוב שלו ועוד. אבל, הפקטור החשוב ביותר הוא הפקטור הבא – האם אתם מעוניינים שהממ"ד יעמוד בתקנות פיקוד העורף? שימו לב, פיקוד העורף מאשר את התקינות של ממדים כאשר הם נבנים בין קירות פנימיים של דירות. לכן, בניית ממ"ד בחצר קודם כל מצריכה את בדיקת התקנות של פקע"ר. לפיכך, חשוב למצוא חברה קבלנים מורשית אשר פועלת לפי תקנות פקע"ר. זה הטיפ החשוב ביותר שנוכל להשאיר אתכם איתו. 

למידע נוסף צרו איתנו קשר

או התקשרו