תוכן עניינים

חדר מיגון מתקפל מהווה את אחד מהפתרונות שהפכו יותר ויותר פופולאריים בשנים האחרונות, כאשר שיפור מיגון מסוג זה מותאם בד"כ לדירות ובתים שלא קיים בהם ממ"ד תקני ע"פ פקע"ר. הנה כמה דגשים שחשוב להכיר בנושא – קראו כאן. 

ראשית, מהו חדר מיגון מתקפל? 

חדרי מיגון מתקפלים מהווים את אחד מהפתרונות שפותחו בישראל בשנים האחרונות. עם זאת, כבר עכשיו נדגיש כי חדרים ממוגנים אלו אינם מהווים פתרון תקני ע"פ פקע"ר בחלק מהמקרים. לכן, חשוב לאתר קבלן מורשה להתקנת הקונסטרוקציות הבטוחות ביותר. בפועל, חדר מיגון מסוג זה הוא פתרון אופציונאלי לאנשים המתגוררים בבית או בדירה ללא ממ"ד. חדר מיגון מתקפל הוא למעשה תהליך של שיפור מיגון הכולל התקנת קונסטרוקציות פלדה מחושלת, שניתן לקפלו ולהצמידן לקיר בעת הצורך. בשעת חירום, ניתן לפתוח את החדר במהירות ולקבל מרחב מוגן מפני טילים, פצצות ואירועי טבע כמו רעידות אדמה. 

היתרונות של חדרי מיגון הניתנים לקיפול

כאשר מדברים על היתרונות של חדרים ממוגנים מתקפלים, קודם כל, חשוב לציין שהמחיר של חדר מיגון מתקפל הוא זול יותר מאשר בניית ממ"ד. בעוד שבניית ממד יכולה לעלות בין 110 – 150 אלף ₪, מחיר חדר מיגון מתקפל יעמוד על כמה עשרות אלפי שקלים בודדים. כמו כן, זמן ההתקנה של חדר המיגון הוא משמעותית מהיר מהתהליך של בניית ממ"ד. משך ההתקנה הוא ימים בודדים ועד כ-14 יום לכל היותר, כאשר בניית ממד היא תהליך של חודשים לא מעטים. לבסוף, היתרון החשוב ביותר הוא היתרון אשר טמון בהיבט של הגמישות. זאת, מכיוון שחדר המיגון המתקפל ניתן להצמדה לקיר בעת הצורך, כך שהוא גמיש ואינו תופס מקום רב בעת שאיננו בשימוש.

למי מתאימים חדרי מיגון מסוג זה? 

בדרך כלל, ניתן למצוא את החדרים המתקפלים במבנים ישנים, כלומר מבנים שנבנו לפני מלחמת המפרץ. חדרי מיגון מתקפלים מתאימים לדירות ובתים פרטיים וכן למבנים ללא ממ"ד, שרוצים לקבל הגנה מפני טילים במחיר משתלם ובזמן קצר. עם זאת, חדרי מיגון אלו יכולים להתאים גם לעסקים, למוסדות ציבוריים ולמבנים אחרים שאין בהם ממ"ד. מכיוון שמדובר בהתקנה של קונסטרוקציות פלדה, ניתן לבחור בחדרים שונים במבנה, אבל, בד"כ יהיה חשוב לבחור בחדר פנימי אשר מוגן באופן טבעי על ידי הקירות הפנימיים של המבנה. באופן הזה, הקירות הפנימיים סביב החדר המתקפל יהוו שכבת הגנה נוספת בשעת פגיעת טיל, חלילה. 

כיצד לבחור חדר בבית עבור מיגון מתקפל?

בעת בחירת חדר מיגון מתקפל, חשוב לשים לב לכמה דגשים והיבטים שאם לוקחים אותם בחשבון, ניתן לשפר דרמטית את המיגון בחלל. קודם כל, מבחינת גודל החדר, יש לבחור חדר מיגון בגודל המתאים לצרכים שלכם. ההמלצה היא לבחור חדר העומד על 9 מ"ר לכל הפחות, כאשר בחלק מהמקרים ניתן למגן גם חדרים קטנים מ-9 מ"ר, בהתאם להנחיות פקע"ר. היבט נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא, הנושא של הקטנת החדר. באופן טבעי, כאשר אתם מתקינים קונסטרוקציות פלדה עבור שיפור מיגון, אותן קונסטרוקציות מקטינות במידה מסוימת את החלל. לכן, בחרו חדר שמבחינתכם ניתן להקטנה בכמה ס"מ. 

לסיכום, מס' דגשי בחירה בפתרון הנכון 

בסופו של דבר, חדרי מיגון מתקפלים מהווים פתרון זריז במיוחד ומשתלם, אבל חשוב לקחת בחשבון שהנחיות פיקוד העורף גורסות כי חדרי ממ"ד הם החדרים התקניים והבטוחים ביותר בעת חירום. אם הגעתם להחלטה שאתם לא מעוניינים לחיות בדירה ללא ממ"ד, יש לקחת בחשבון שהפתרון הנכון יהיה תלוי בפקטורים רבים, כולל גורמים הקשורים בשכנים שלכם במידה שיש כאלו. לכן, הבחירה בפתרון הנכון צריכה ליפול על הצרכים שלכם ועל הגורמים הסביבתיים. בכל מקרה בו אינכם בטוחים כיצד להתקדם עם התהליך, אנו ממליצים לקבל ייעוץ מקצועי. לא פעם, שיחה מקדימה עם אנשי מקצוע יכולה לעשות המון סדר בנושאים המובנים פחות. 

למידע נוסף צרו איתנו קשר

או התקשרו