איך להפוך ממד לחדר ילדים?

תוכן עניינים

בין אם באמצעות טפטים, מדבקות קיר, ציורים אומנותיים של גיבורי קומיקס, הכנסת משחקים ועוד, ישנן דרכים שונות להפוך ממ"ד לחדר ילדים. איך זה עובד, כיצד מתחילים וכמה הפרויקט אמור לעלות? – המשיכו לקרוא.

כמה עולה להפוך ממד לחדר ילדים?

מכיוון שהעלויות מהוות את אחד מהפקטורים הכי חשובים בכל תהליך דקורטיבי או בכל תהליך של שיפוצים, נציין כי העלויות לחלוטין תלויות בכם. סידור או שיפוץ הממ"ד יכול לעלות מאות שקלים בודדים, אלפי שקלים וגם עשרות אלפי שקלים – הכל תלוי בתכנון שלכם ובחומרים. בסופו של דבר, הכי חשוב למצוא את הקבלנים הנכונים לעבודה, וגם לערוך סקר שוק לפני שכירתם. סקר השוק הנ"ל חייב לכלול השוואת מחירים בין קבלנים, בין אם עבור צביעת דירה וכלל החדרים או שמא עבור שיפוץ מסוג אחר.

צביעת קיר

6 הדברות בעיצוב ממ"ד והסבתו לחדר ילדים

זה שהמציאות הביטחונית בישראל היא מורכבת, זה לא אומר שהממ"ד חייב להיות אפרפר וחסר אסתטיקה. רבים מהאנשים משתמשים בחדרי ממ"ד ומסבים אותם לחדרי שינה, כולל חדרי ילדים, חדרי משחקים, למשרדים או חדרי ארונות ועוד. כך או כך, אנו ממליצים לשים דגש על ההיבטים הבאים:

  1. בדיקת תקנות פקע"ר: לפני שמתחילים, חשוב לוודא שהפיכת הממ"ד לחדר ילדים אינה מתנגשת עם התקנות של פיקוד העורף. לצורך העניין, זכרו שלא משנה אילו שינויים בעיצוב אתם עושים, עליכם תמיד לשמור על גישה נוחה לדלת הממ"ד וחלון ההדף.
  2. עיצוב ותכנון: בעוד כי ממ"דים קטנים יחסית ועומדים על גדלים של כ-9 – 10 מ"ר בד"כ, חשוב לתכנן את שטח האחסון בצורה יעילה. לכן, השתמשו ברהיטים רב-תכליתיים, מדפים מתאימים, סלסלות אחסון לצעצועי הילדים ועוד.
  3. תאורה: אין ספק כי תאורה טבעית חשובה מאוד, אבל תקנות פקע"ר אינן מתירות סוגי חלונות שונים מלבד חלון ההדף. לכן, השתמשו בתאורה מלאכותית נעימה, אולי עם עדיפות על תאורה צהובה.
  4. צבעים: באופן כללי, צבעים בהירים יגרמו לחדר להיראות גדול יותר ומואר יותר, בעוד שצבעים כהים יותר נוטים ליצור תחושת הקטנת חלל.
  5. אווירה: הוסיפו טאץ' אישי, כמו למשל תמונות, ציורים, צעצועים וחפצים אהובים או טפטים של גיבורי קומיקס, מה שנחמד יותר לילד\ה.
  6. שקעים, דלת וחלון: בכל שינוי עיצוב שתבחרו לבצע, תמיד ודאו שהדלת נסגרת בצורה תקינה וניתן לפתוח אותה בקלות מבפנים, וכך כנ"ל לגבי חלון הדף הממ"ד. מבחינת השקעים בממ"ד, עליכם לוודא שהשקעים מוגנים מפני ילדים, כמובן.

כמה מילות סיכום על הפרויקט המיוחל

לסיכום, הפיכת ממ"ד לחדר ילדים יכולה להוות פרויקט שייקח אתכם ל-2 מחוזות אפשריים: הוצאת כספים משמעותית או ביצוע הפרויקט בתקציב שפוי. כדי לשמור על שפיות במהלך הפרויקט ולא לסיים אותו עם פשיטת רגל אופציונאלית, חשוב לערוך השוואת מחירים בין קבלני שיפוצים (עם עדיפות למציאת קבלנים בצורה לוקאלית, כלומר לפי אזורי מגורים). בסופו של יום, ככל שהקבלן יצטרך להגיע ממקום יותר מרוחק, ככה שינוע הציוד שלו יהיה יותר יקר וכרוך במאמץ, זכרו זאת. לכן חשוב לאתרו באופן לוקאלי.

למידע נוסף צרו איתנו קשר

או התקשרו