האם מותר להתקין מזגן בממד?

תוכן עניינים

אם השאלה היא האם מותר להתקין מזגן בממ"ד, התשובה היא שבהחלט מותר ואף רצוי מאוד להתקין מיזוג אוויר בחדרי ממ"ד. עם זאת, חשוב לעשות זאת בצמוד להנחיות של פיקוד העורף אשר קובעות מהי התקנת מזגן תקינה ומהי התקנה של מזגן בניגוד להוראות הבטיחות – קראו כאן.

כמה מילות הקפדה על תקנות פקע"ר

בעוד שישנם מזגניסטים אשר מתעסקים עם סוגים שונים של מערכות מיזוג אוויר, חשוב להבין כי התקנת מזגן בממ"ד מצריכה פעולות שונות מאשר אותן פעולות קלאסיות של התקנת מזגנים בחדרים רגילים. אז, לשאלתנו: כן, מותר להתקין מזגן בממ"ד, אך יש לעשות זאת תוך הקפדה על הנחיות פיקוד העורף ותקן הבטיחות הרלוונטי. זאת, על מנת לשמור על תקינות הממ"ד כמקלט בטוח בשעת חירום חלילה.

Vמזגן בחדר

מס' הבדלים בין מזגן ממ"ד למזגן רגיל

זכרו, כל עוד אתם צריכים התקנת מזגנים באתר מיזוגי או בכל פלטפורמה אחרת, יש להבחין בין מתקיני מזגנים סטנדרטיים לבין מתקינים אשר מתמחים בהתקנות בחדרי ממ"ד. ההבדלים בין 2 סוגי העבודות האלו טמונים בהיבטים הבאים לפניכם:

  • סוג המזגן בחדר רגיל:
    • ניתן להתקין מזגן עילי
    • ניתן להתקין מזגן מיני מרכזי
  • סוג המזגן בממ"ד
    • מותר להתקין מזגן עילי או מזגן מיני מרכזי.
    • עדיף להתקין מזגן עילי.
    • חשוב לברר מראש לגבי התקן "עידו" אשר מאפשר התקנה תוך שמירה על תקנות פקע"ר.

מס' דגשים בהתקנת מזגן ממ"ד

כאמור, התקנת מזגן עילי מומלצת יותר, כיוון שהיא פחות פוגעת באטימות הממ"ד. מבחינת מיקום ההתקנה, הוראות פיקוד העורף קובעות כי יש להתקין את המזגן על קיר פנימי בלבד וכן אסור לקדוח בקיר חיצוני של הממ"ד על מנת להתקין בו מזגן. בהקשר הזה של הדברים, כל קידוח בקיר חייב להיות אטום היטב באמצעות חומרים ייעודיים שאושרו על ידי פיקוד העורף. בסוף הפרויקט, חשוב לוודא שהממ"ד נותר אטום לחלוטין. יש להדגיש היטב את הנקודה הזאת, מכיוון שאיטום לא מקצועי או איטום לוקה בחסר יוביל לכך שהממ"ד לא יעמוד בתקנות הבטיחות הנדרשות בחדרי ממ"ד. בפועל, זה אומר שהחדר יהיה פחות בטוח עבורכם בשעת חירום.

לסיכום, איך לאתר את המתקין הנכון?

אם אתם שואלים איך לאתר את המתקין הנכון עבור התקנת מזגן בממ"ד, התשובה נמצאת באתרים של השוואות מחירים בין מתקינים וקבלני שיפוצים מורשים. אנשי מקצוע אלו יכולים לעשות עבורכם את העבודה בתוך מס' ימים או שבועות, הכול תלוי בסוג מערכת מיזוג האוויר ומורכבות העבודה באופן כללי. בין אם אתם צריכים קבלן מסוג כזה או אחר, מתקין מזגנים או טכנאי מיזוג אוויר, הבחירה צריכה ליפול על ההצעה האטרקטיבית ביותר, מה שניתן להשיג באמצעות השוואת עלויות התקנת מזגנים בחדרי ממ"ד. לשם כך תצטרכו לפנות סה"כ חצי דקה מזמנכם כדי לשלוח בקשת פנייה באתר מיזוגי – אתר השוואת מחירי מזגני ממ"ד.

למידע נוסף צרו איתנו קשר

או התקשרו