האם מותר להתקין תריס חשמלי בחלון הממד?

תוכן עניינים

אם אתם שואלים האם מותר להתקין תריס חשמלי בחלון הממ"ד, התשובה שאכן מותר לעשות זאת, אבל ישנן הגבלות פקע"ר שחשוב להביא בחשבון לפני שמבצעים את הפרויקט. רגע לפני הזמנת קבלן שיפוצים לשדרוג הממ"ד שלכם, כדאי לעבור על המידע הבא.

כמה מילים על שיפוצים ושדרוגי ממ"ד

לפני שנדבר ספציפית על התקנה מקצועית של תריס חשמלי מחוץ לחלון ממ"ד, נציין את המובן מאיליו שבכל זאת צריך להדגישו. שיפוצים ושדרוגי ממ"ד מהווים עבודות לא רק מורכבות הדורשות ידע מקצועי נרחב וניסיון רב, אלא גם דורשות את בחירת קבלן השיפוצים המתאים ברמה הבטיחותית. במילים אחרות, זה לא רק עניין של בחירת קבלן שיבצע "עבודה יפה", אלא שזה יותר עניין של בחירת קבלן אשר יבצע את העבודה בצמוד לתקנות של פקע"ר וכך ישמר את ביטחונכם.

מהי החוקיות לגבי התקנת תריס בממ"ד?

כאמור, התקנת תריס חשמלי בממ"ד מחייבת אתכם לעמוד בתקנות של פיקוד העורף, בעוד כי תקנות אלו גורסות שהתריס חייב להיות מותקן מחוץ לחלון הפלדה. בכך, התריס למעשה לא פוגע בתפקודו של חלון ההדף עשוי הפלדה. בהקשר הזה של הדברים, חשוב לדעת את 2 הדגשים הבאים:

  • מניעת בעיות איטום: התקנת תריס בתוך חלון הפלדה (כלומר בחלק הפנימי של הממ"ד) עלולה לפגוע ביכולת האיטום שלו, ובכך להפחית את רמת ההגנה שהוא מספק.
  • עמידה בתקן: התריס חייב לעמוד בתקן אשר קובע דרישות מחמירות בנוגע לחוזק ועמידות התריס, הן מפני פגעי מזג אוויר והן מפני הדף של פיצוץ, או חלילה מתקפת גזים, כמו שחששו במהלך מלחמת המפרץ דאז.

 

סוגי תריסים מתאימים לממ"ד

ישנם סוגים שונים של תריסים אשר ניתנים להתקנה מחוץ לחלון הדף רסיסים של ממ"ד, כאשר הסוגים הנפוצים הם בדרך כלל תריס רפפה אשר עשוי מפלסטיק, או תריסי רפפה עשויים אלומיניום. בזמן שחומר האלומיניום נחשב לעמיד מאוד מפני פגעי מזג האוויר והבלאי הטבעי כתוצאה מהשמש, פלסטיק יהיה בעל תוחלת חיים קצרה יותר ויתבלה יותר מהר. מצד שני, פלסטיק יהיה זול יותר מאשר תריס רפפה אלומיניום.

כמו כן, בחלק מהמקרים ישנו היתר להתקין גם תריסי גלילה, כאשר תריסים אלו למעשה מורכבים מאלומיניום או פלסטיק ומתגלגלים כלפי מעלה בעת פתיחתם. בעוד שהיתרון שלהם טמון בעובדה שהם אטומים יותר בהשוואה לתריס רפפה, החיסרון שלהם טמון בעובדה שההתקנה שלהם מורכבת יותר. לפיכך, ההתקנה בדרך כלל גם תהיה יותר יקרה.

כמה מילות סיכום על התקנת התריס בממ"ד

לסיכום, ורק כדי לציין את המובן מאיליו, נדגיש כי חשוב לוודא שההתקנה מבוצעת על ידי מתקין מוסמך ומנוסה עם חדרי ממ"ד באופן ספציפי. אם המתקין מנוסה עם תריסים, אבל מנוסה עם חדרי ממ"ד, עדיף לבדוק מראש עד כמה הוא מעודכן בכל התקנות הנדרשות על ידי פיקוד העורף. כמו כן, ההמלצה הכללית היא תמיד לערוך השוואת מחירים בין מתקיני תריסי ממ"ד.

למידע נוסף צרו איתנו קשר

או התקשרו