האם מותר לתלות מאוורר תקרה בממד?

תוכן עניינים

אם השאלה היא האם מותר לתלות מאוורר תקרה בממ"ד, התשובה היא שעל פי תקנות פקע"ר, אי אפשר לתלות מאוורר תקרה, אך כן ניתן להתקין מיזוג אוויר בחדרי ממ"ד. רגע לפני שאתם מזמינים טכנאי או מתקין לביצוע עבודה זו או האחרת, המשיכו לקרוא את המידע הבא לפניכם.

מאוורר תקרת ממ"ד – מותר, כדאי או אסור בכלל?

כמו שציינו לעיל, התקנת מאוורר תקרה אפשרית גם בממ"ד היא אינה תקנית על פי תקנות פיקוד העורף. עם זאת, רבים מהאנשים בכל זאת מחליטים להתקין את המאוורר בכדי שתהיה להם אופציה נוספת במקרה שהמזגן יחליט לא לעבוד בשעת חירום. לכן, אם אתם שואלים אותנו מה מותר, מה אסור ומה כדאי, אנחנו נגיד לכם את הדבר הפשוט הבא – זה תלוי בסט השיקולים האישי שלכם. מצד אחד, אתם יכולים להקפיד על תקנות פקע"ר, מצד שני להפר אותן, אבל תמיד קחו בחשבון שיש לכך השלכות על בטיחות המשפחה שלכם. לאחר שהסרנו זאת מהדרך, בואו נעבור לדבר על מספר אלמנטים נוספים שמותר ואסור להתקין בחדרי ממ"ד.

מאוורר תקרה

אלמנטים מותרים ואסורים להתקנה בממ"ד

כאמור, מאוורר תקרה אינו נמנה בין האלמנטים אשר מותרים להתקנה בחדרי ממ"ד. זאת, בזמן שישנם מגוון מוצרים אחרים אשר מותרים להתקנה בחדר המוגן. כדי להקל עליכם, ריכזנו כאן לפניכם אלמנטים מותרים ואסורים להתקנה בחדרי ממ"ד:

  • אלמנטים מותרים להתקנה:
    • ריהוט: מיטות, ארונות, שידות, מדפים, ספה, תריסים חשמליים מחוץ לחלון הממ"ד, כיסאות ועוד.
    • מכשירים חשמליים: מקרר, מזגן, טלוויזיה וכמובן תאורה (נוספת על תאורת החירום).
  • אלמנטים אסורים להתקנה בממ"ד:
    • ציוד: כיריים גז וחומרים דליקים.
    • חומרים: חומרים רעילים, דבק, צבע רעיל שאינו מומלץ לשאיפה כשהשהות בממ"ד ממושכת ועוד.

הנחיות כלליות להתקנת אלמנטים בממ"ד

בין אם מדובר על התקנת מאוורר תקרה או מזגן, בסופו של דבר, ההחלטה אם להקפיד על תקנות פקע"ר היא שלכם. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון כי במקרים בהם אינכם מקפידים על תקנות אלו, אתם למעשה פוגעים בביטחון האישי שלכם ושל משפחתכם. בתוך כך, בין אם מדובר על התקנה כזאת או אחרת, יש להתקין את כל האלמנטים באופן קבוע וקשיח לקירות הממ"ד.

כמו כן, שימו לב כי בכל מקרה, אין להתקין מדפים מעל המיטות ותמיד חשוב לוודא שהמכשירים החשמליים מוגנים מפני מים. בנוסף, אם יש לכם בבית חומרים מסוכנים, יש לאחסן את אותם חומרים דליקים או רעילים במקום אחר.

כמה מילות סיכום על חדרי ממ"ד

לסיכום, בין אם אתם מחליטים להתקין את המאוורר, מזגן או כל אלמנט אחר, עשו זאת בעזרת הסיוע של אנשי מקצוע מיומנים בחדרי ממ"ד. כדי לאתר את אנשי המקצוע הנכונים לסוג העבודה, הקפידו לערוך השוואת מחירים ביניהם ולאתר את אלו אשר מספקים לא רק מחירים טובים, אלא גם אחריות על עבודת ההתקנה שלהם.

למידע נוסף צרו איתנו קשר

או התקשרו